De eerste maand in Noorwegen (Blut maar tevreden)

Hallo zonnestraaltjes van me,

Jeetje waar moet ik beginnen? Ik zit hier inmiddels al weer een maand (jezus de tijd gaat snel). Laat ik beginnen bij het begin... De laatste keer dat ik een blog schreef zou ik de dag erna voor het eerst naar school gaan..

Nou de eerste week school was de introductie week. Dit was erg leuk en heb veel mensen ontmoet. Ik kwam er gauw achter dat er gigantisch veel Duitsers en Nederlanders waren (shit). Ook deze week ging erg snel voorbij en ik merkte dat het gigantisch veel energie koste. Moe, koud en al half door mijn geld heen begon de tweede week. Deze week ging ik dan ook echt naar school (eindelijk). Ik merkte dat ik erg weinig energie had en het gebrekkige engels van de docenten maakte het er niet interessanter op.

Gelukkig hebben we niet elke dag les en dus ook nog tijd om leuke dingen te doen. Deze week besloten we ook om een tripje te boeken naar Tromso (er hoort een streepje door de o maar uhm ja geen idee hoe dat moet?). We besloten om met 7 Nederlanders, 1iemand uit Polen en 1 iemand uit Duitsland te gaan.

En toen was het eindelijk zo ver. Met een volgepropte rugzak waren we op weg naar het station van Lillehammer. Wij moesten hier ongeveer om 4 uur zijn om de vroegste trein te pakken. Met 2 uur slaap en een gigantisch ochtendhumeur liepen we dan door de kou naar het station, hier zouden we de rest op wachten. Eenmaal in de trein begon de reis dan officieel, en 1,5 uur later kwamen we op het vliegveld aan in Oslo. Na een tijdje wachten was het tijd om te gaan boarden. Even een leuk feitje: wisten jullie dat het langer duurt om van Oslo naar Tromso te vliegen dan van Amsterdam naar Oslo!?

Eenmaal in Tromso besloten we om de taxi te pakken naar het verblijf het enige probleem was dat de taxi chauffeur het niet kon vinden (tof hebben wij weer..) Uiteindelijk na lang rondrijden kwamen we aan bij het huisje en wauw... wat een geweldig uitzicht en wat een leuk huisje! Na het vechten om de kamers en bedden nam de eigenaar van het huisje 3 van ons mee om boodschappen te gaan doen en een aantal dingen te laten zien. Verder zal ik het even kort en krachtig houden... Ja we hebben het noorderlicht gezien en ja het was geweldig!! Voor de rest is tromso echt een geweldig mooie stad met adembenemende uitzichten. Tijdens ons verblijf hebben we veel gehiked door meters hoge sneeuw en als we eenmaal weer terug waren speelden we kaartspelletjes tot in de late (beter gezegd vroege) uurtjes.

Na ons tripje naar Tromso heeft eigenlijk iedereen erg rustig aan gedaan aangezien we dat weekend meer gekaart hebben dan geslapen, en wandelingen hebben gemaakt alsof ons leven er vanaf hing (maar echt spierpijn voor het leven).

Toen we weer terug waren besloot ik om toch mijn eigen skis te kopen omdat ik erg veel zin had om te skien. Rip uit mijn lijf maar het is het zo waard! Nooit gedacht dat ik wintersport zo leuk zou vinden.


Zo ik vergeet me toch bijna te vertellen over het dogsledding. Oke laat ik het zo zeggen..: Het was zooo mega leuk!! Geloof me als je de kans hebt DOE HET! Via school kregen wij de kans om met korting dogsledding mee te maken. Toen de dag eenmaal was aangebroken gingen we enthousiast naar het station waar het meeting point was. Het was een klein halfuurtje met de bus naar locatie, althans dat dachten we.... Wij hadden er even geen rekening mee gehouden dat hier godverdomme nooit iets dichtbij is haha dus nog eventjes 3 km moesten lopen... Hijgend, kreupel, koud en half dood kwamen we eindelijk aan bij de honden. Daar moesten we in 3 groepen verdelen. Ikzelf zat in de tweede groep en moest dus nog wat langer wachten. Toen we eenmaal aan de beurt waren was het onze tijd om te bevriezen ( ja het was echt mega koud). Tijdens de rit besloot een hond dat ie even moest poepen waarop wij besloten dat het wel zo aardig was als we daar even voor stopte (ik ga echt stuk als ik er aan terug denk). Daarna kon onze weg weer vervolgd worden. Toen we weer terug kwamen zaten we met zijn allen om een vuurtje met worstjes en brood. Dit was echt puur genieten, weer een ervaring rijker!

Voor nu staat er nog niet echt veel op de planning aangezien mijn bankrekening zo goed als leeg is haha maar ik denk dat er gauw toch nog een tripje gepland gaat worden! Aankomende week komen mijn vader en mijn broer langs voor mijn verjaardag en ik kan niet wachten om hen alles te laten zien hier.

Dat was het weer voor vandaag ( mij kennende schrijf ik over 2 maanden wel weer een keer iets).

Byeeeeeee

Oh bijna vergeten te vertellen..... You guys remember my laptop??..... IK HEB HEM TERUGGGGGG yeaaaay

Ok doei.

p.s Voedselpakketten en geld is nog steeds welkom!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!