Raak me niet aan, ik ben statisch geladen!

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik al weer 5 dagen in Noorwegen en man wat is het mooi hier. Ook heb ik tot nu toe al veel mensen ontmoet en al redelijk wat gezien.

De eerste volle dag stond in het teken van boodschappen doen. Samen met mijn huisgenoot en Kim zijn we op pad gegaan opzoek naar de tweede hands winkel om wat spulletjes te kopen voor in de keuken. Daarna zijn we naar de goedkoopste supermarkt gegaan (bestaat dit überhaupt in Noorwegen?). Met een hele hoop tassen liepen ik en mijn huisgenoot uiteindelijk weer naar huis. En Jezus wat was die wandeling zwaar want vanaf het station moeten wij bergopwaarts richting ons huis. Elke stap die ik zette kreeg ik heerlijk die net gekochte pannen tegen mijn scheenbeen aan. Bond en blauw, gesloopt en koud kwamen we eindelijk thuis aan.

De tweede dag hebben we met nog een paar internationals een wandeling gemaakt door de stad. We besloten om richting de ski schans te lopen zonder verder enig plan. Toen we eenmaal daar aankwamen zagen we dat er een mega lange trap naar boven was. Het leek ons een leuk idee om deze trap te bewandelen. Ik zal je vertellen, dit ging echt niet makkelijk als roker zijnde haha. Eenmaal (hijgend) boven aangekomen hadden we een adembenemend uitzicht!

Zaterdag besloten we om te gaan schaatsen op het grote meer. Deze baan word bijgehouden door 2 nederlanders, toevallig he!? Na ongeveer een kwartiertje gereden te hebben dachten we dat we op de goede plek waren, maar helaas er was geen schaatsbaan. Ik besloot om naar een nummer te bellen wat op de Facebook pagina stond. Dus ik lekker in mijn Nederlands Engels aan de telefoon en ineens vraagt die man: are you Dutch? Dus ik zeg : yes. Waarop hij antwoordde: joah dat dacht ik al. Hahahhaha dus hij uiteindelijk verteld waar we wel heen moesten.

De zaterdagavond is blijkbaar de avond dat noren helemaal uit hen plaat gaan. Deze zaterdag stond er ook een feestje gepland in ons gebouw en ook wij waren uitgenodigd. Het was erg gezellig en we waren alleen maar omringd door noren waardoor we veel te weten zijn gekomen over de Noorse cultuur. Uiteindelijk zijn we nog even de stad ik geweest en Jezus wat is het hier duur! Wij betaalde €7,90 voor 1 biertje...

Kennen jullie dat? Dat je door koude lucht en verwarming een beetje statisch wordt? Nou laat me je vertellen dat je mij op het moment niet moet aanraken omdat dat het zelfde effect geeft als je je vingers in het stopcontact stopt. Ik ben de hele dag door aan het knetteren en mijn haren staan overeind haha.

Nou jongens ik ga lekker slapen want morgen is de eerste schooldag.

P.s voedselpakketten worden gewaardeerd

P.p.s nog steeds niks gehoord over mijn laptop helaas.

Goodnight xxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!